اخبار و مقالات

مدرسه را با خود به خانه ببرید

مدرسه را با خود به خانه ببرید

مدرسه را با خود به خانه ببرید

گذاشتن مشکلات پشت در برای اکثریت سخت است، و این پدیده جدیدی نیست. چه این مشکلات، تنش شغلی یا مسائل خانوادگی باشد و چه تنش تحصیلی. این پُستِ وبلاگ، روش‌های کمک به کودکان در حفظ آرامش برای مرور درس‌هایش را بررسی می‌کند.

کمک در تکالیف منزل

ترغیب کودک به تمرکز و انجام تکالیف، مشکل است. اگر مسئله‌ای را متوجه نشود، یا به موضوعی علاقه نداشته باشد،کج خُلق خواهد شد. اما اگر وقت بگذارید، کنار آنها بنشینید و به طور مختصر تکلیف را برایشان توضیح دهید، اعتماد به نفس آنان افزایش خواهد کرد. گهگاه به آنها کمک کنید. لازم نیست پاسخ همه سوالات را بدانید. اما پیشنهاد کمک، روش مناسبی برای حمایت است.
راه دیگر این است که برای تکالیف بازه‌های زمانی تعیین کنید. لازم نیست که حتما به آن مقید باشید، اما زمان بندی به بازدهی و کیفیت انجام کار کمک کرده و حتی می‌تواند مانع از طفره رفتن شود. البته که در خاموش ماندن تلویزیون نیز مفید است!

تنش دانش آموز

اگر می‌خواهید به فرزندتان در مدیریت تنش‌های مدرسه کمک کنید، روش واحدی برای موارد گوناگون وجود ندارد. فرزند شما ممکن است به دلایل مختلف احساس تنش کند. مثلا جدایی از دوست مدرسه یا نفهمیدن برخی مطالب یا حتی هنگام خستگی، می‌توانید روش‌های گوناگونی را امتحان کنید تا شرایط او بهبود یابد.
اجازه دهید تا درباره احساسات و افکارش با شما گفتگو کند تا احساس بهتری پیدا کند. تئوری زمین بازی شاید بی اهمیت به نظر ‌آید، اما می‌تواند اثرگذار باشد. چگونگی مواجه با مسائل را به فرزندتان آموزش دهید.
روش‌های آرام‌سازی متنوع‌اند. تمرین ساده‌ای مثل یوگا می‌تواند کمک کند تا از تنش‌های روزانه خلاص شوید. بازی های فعال مثل گُرگَم به هوا و قایِم باشَک موجب افزایش طبیعی اندروفین می‌شود که در نهایت کودک را خوشحال‌تر و آرام‌تر خواهد کرد. اگرچه فعالیت های پرتکاپو از این قبیل شاید برای همه مفید نباشد. یک برنامه روزمره ساده برای غذا خوردن، خوابیدن، تکلیف منزل و دیگر فعالیت‌ها، می‌تواند به نظم شخص کمک کند تا دچار غافلگیری لحظه آخر نشود.

نکاتی برای مرور

هنگام مرورکردن، محیط آرام بسیار مهم است. البته نه به این معنی که فرزند شما باید در گوشه ای در سکوت کامل بنشیند (مگر اینکه برایش مفید است). بهترین روشی که می‌توانید مطمئن شوید که محیط مطالعه باعث حواس پرتی نمی‌شود، خاموش‌کردن تلویزیون و ترجیحاً دور نگه‌داشتن آن‌ها از اتاق خوابشان است. اگر یک فرد بالغ یا برادر و خواهر بزرگ‌تر کنارشان بنشیند، می‌توانند درباره موضوعات گوناگون تعامل کنند. رونویسی از کتاب از نظر همه دانش‌آموزان سودمند نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *